Diéta 7x7

24. července 2007 v 18:51 | Thinana |  Diéty
Této dietě se říká 7x7, protože je založena na principu sedmi jídel po celých sedm dní v týdnu. Jí se tedy méně, ale zato často. Tento princip byl potvrzen i vědci, kteří zkoumali, proč určité kultury mají mnohem vyšší podíl zdravých a štíhlých obyvatel.
Například ve Středomoří se jí právě často, ale nikdy se nepřejídají, což právě hrozí, pokud jíte třeba jen dvě velká jídla denně. Tato dieta tedy dokáže: udržovat nízký přísun tuku zvýšit denní porce vlákniny snížit obsah kalorií, které denně sníme zajistit dostatečné množství živin a vitamínů zbavit se přebytečného tuku Proč funguje?

Klíčem k úspěchu této diety je především to, že udržuje minimální přísun tuků, což tělo donutí používat své vlastní tukové zásoby. Také se jí méně, ale zato často, což nastartuje metabolismus, který začne spalovat rychleji, a to především tuky. Velmi důležité je i to, že každé jídlo obsahuje zeleninu nebo ovoce. To musíte sníst vždy před hlavním chodem.
Dietní plán:
Pondělí
  • Snídaně: celozrnný chléb s margarínem a pomerančový džus
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 kus pita chlebu se šunkou(nebo plátkem sýra) a salátem, 2 sklenice vody
  • Svačina: 1 nízkotučný jogurt
  • Pozdní svačina: 1 jablko
  • Večeře: 1 velký talíř zeleninového vývaru a 2 krajíce celozrnného chleba, 1 sklenice vody
  • Dezert: ovocný salát
Úterý
  • Snídaně: menší miska ovesné kaše s nízkotučným mlékem a 1 sklenice pomerančového džusu
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 velký talíř hovězího vývaru a 2 krajíce chleba, 1 sklenice vody
  • Svačina: 1 krajíc biskupského chlebíčku
  • Pozdní svačina: 1 nízkotučný jogurt a mandarinka
  • Večeře: 2 porce luštěnin jako cizrna nebo čočka s rýží, 1 sklenice vody
  • Dezert: 1 malá sběračka nízkotučné (vodové) zmrzliny
Středa
  • Snídaně: 2 krajíce celozrnného chleba s margarínem a jahodovým džemem a pomerančový džus
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: Zeleninový salát (třeba Caesar salát) se dvěma krajíci celozrnného chleba, 2 sklenice vody
  • Svačina: 1 hruška nebo jiné ovoce
  • Pozdní svačina: 1 müsli tyčinka
  • Večeře: 1 menší talíř pasty s mořskými plody, zeleninový salát a 1 sklenice vody
  • Dezert: čerstvé ovoce
Čtvrtek
  • Snídaně: 1 menší miska cereálií s nízkotučným mlékem a ovocem, pomerančový džus
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 sendvič/rolka s lososem s salátem., 2 sklenice vody
  • Svačina: 1 müsli tyčinka
  • Pozdní svačina: 1 nízkotučný jogurt
  • Večeře: 1 malý kousek kvalitního hovězího masa se dvěma druhy luštěnin a rýží a zelenina, 1 sklenice vody
  • Dezert: 1 malá sběračka nízkotučné (vodové) zmrzliny
Pátek
  • Snídaně: celozrnný chléb s margarínem a džemem a pomerančový džus
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 pita chléb s rostbífem a salátem, 2 sklenice vody
  • Svačina: 1 jablko nebo jiné ovoce
  • Pozdní svačina: 1 müsli tyčinka
  • Večeře: grilovaná nebo pečená ryba/kuře s dušenou zeleninou nebo menší miska těstovin s rajčatovou omáčkou, salát
  • Dezert: čerstvé ovoce
Sobota
  • Snídaně: rozmixovaný banán s mlékem (nízkotučným)
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 sendvič s tuňákem a salátem, 2 sklenice vody
  • Svačina: 1 krajíc biskupského chlebíčku
  • Pozdní svačina: 1 nízkotučný jogurt a pomeranč
  • Večeře: grilovaná nebo pečená ryba/kuře (bez kůže) s dušenou zeleninou nebo menší miska těstovin s rajčatovou omáčkou, salát, 1 sklenice vody
  • Dezert: 1 malá sběračka nízkotučné (vodové) zmrzliny
Neděle
  • Snídaně: menší miska ovesné kaše s nízkotučným mlékem a 1 sklenice pomerančového džusu
  • Svačina: banán a pomeranč (může být nahrazen jiným ovocem)
  • Oběd: 1 kuřecí quesadilla s rajčatovou salsou
  • Svačina: 1 nízkotučný jogurt
  • Pozdní svačina: 1 müsli tyčinka a 1 jablko
  • Večeře: 1 porce zeleninového rizota a salát, 1 sklenice vody
  • Dezert: nízkotučný pudink nebo mléčná rýže Poznámka: jest-li jste vegetariáni můžete maso nahradit 100g - 150g sýra 20% hov. vývar můžete nahradit zeleninovým vývarem
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Aké máš BMI?

menej ako 17,5 14.3% (62)
17,5 - 18,5 15.2% (66)
18,5 - 25 58.2% (252)
viac ako 25 12.2% (53)

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 4. ledna 2009 v 17:50 | Reagovat

pokud chcete zhubnout tak určitě klikněte na web...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama